Založit novou webovou stránku nebo e-shopChci nový web
 

Některé stíhačky v 2.sv. války

Německo
Německo...

Messerschmitt Bf 109

Messerchmitt Bf 109 byl standardním stíhacím letadlem Luftwaffe v průběhu celé 2 sv. války, i když byl od roku 1942 částečně nahrazován stíhačem Focke Wulf FW 190a ke konci války též proudovým stíhačem Messerschmitt ME 262.


 

 

Technické údaje

 

  • Osádka: 1 (pilot)         

     

     

    Technické údaje

     

  • Osádka: 1 (pilot)
  • Rozpětí: 9,924 m
  • Délka: 9,02 m
  • Výška: 2,6 m
  • Nosná plocha: 16,05 m²
  • Plošné zatížení: 199,8 kg/m²
  • Hmotnost prázdného stroje: 2247 kg
  • Vzletová hmotnost: 3148 kg
  • Maximální vzletová hmotnost: 3400 kg
  • Pohonná jednotka: 1× kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec DB 665-1
  • Vzletový výkon motoru: 1475 k (1084,8 kW)
  • Poměr výkon/hmotnost: 0,33 kW/kg

 

 

Výkony

 

  • Maximální rychlost: 640 km/h ve výšce 6300 m
  • Cestovní rychlost: 590 km/h ve výšce 6000 m
  • Dostup: 12 000 m
  • Stoupavost: 17 m/s
  • Dolet: 850 km, s přídavnými nádržemi 1000 km

 

 

Výzbroj

 

  • 2× 13mm kulomet  MG 131
  • 1× 20mm kanon MG 151/20 (nebo 1× 30mm knón MK 108, G-6/U4)
  • 1× 300l přídavná nádrž nebo 1× 250kg (550lb) bomba nebo 4× 50kg (110lb) bomby (G-6/R1)
  • 2× Wfr. Gr.21 rakety (G-6 s R2)
  • 2× 30mm kanon MK 108 pod křídly (G-6 s R4)
  • 2× 20mm kanon MG 151/20 pod křídly (G-6 s R6)
  • Rozpětí: 9,924 m
  • Délka: 9,02 m
  • Výška: 2,6 m
  • Nosná plocha: 16,05 m²
  • Plošné zatížení: 199,8 kg/m²
  • Hmotnost prázdného stroje: 2247 kg
  • Vzletová hmotnost: 3148 kg
  • Maximální vzletová hmotnost: 3400 kg
  • Pohonná jednotka: 1× kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec DB 606A-1
  • Vzletový výkon motoru: 1475 k (1084,8 kW)
  • Poměr výkon/hmotnost: 0,33 kW/kg

 

 

Výkony

 

  • Maximální rychlost: 640 km/h ve výšce 6300 m
  • Cestovní rychlost: 590 km/h ve výšce 6000 m
  • Dostup: 12 000 m
  • Stoupavost: 17 m/s
  • Dolet: 850 km, s přídavnými nádržemi 1000 km

 

 

Výzbroj

 

  • 2× 13mm kulomet MG 131
  • 1× 20mm kanon MG 151/20 (nebo 1× 30mm knón MG 108, G-6/U4)
  • 1× 300l přídavná nádrž nebo 1× 250kg (550lb) bomba nebo 4× 50kg (110lb) bomby (G-6/R1)
  • 2× Wfr. Gr.21 rakety (G-6 s R2)
  • 2× 30mm kanon MK 108  pod křídly (G-6 s R4)
  • 2× 20mm kanon MK 151/20 pod křídly (G-6 s R6)
Soubor:Messerschmitt Bf 109G-2.jpg

Focke-Wulf Fw 190

 

 

Focke Wulf Fw 190 byl jednomístý jednomotorový stíhací letoun, používaný ve velkých počtech u Luftwaffe. Ve své době to byla jedna z nejlepších stíhaček a od roku 1941 do konce války jich bylo vyrobeno přibližně 20 000 ks (včetně asi 6 000 ks stíhacích bombardérů).

 

 

 

1. září 1941 byla skupina britských Spitfirů Mk. V. nad Gravelines ve Francii napadena čtyřmi dosud neznámými německými letouny s hvězdicovými motory. Němci získali výhodu překvapivého útoku a podařilo se jim sestřelit čtyři Spitfiry bez jediné ztráty.

 

 

 

Tak se na scéně objevil Focke-Wulf Fw 190, jedna z nejlepších stíhaček druhé světové války. Britští piloti soupeře nepoznali a panoval zmatek, jak ho identifikovat. Objevil se dokonce názor, že se jedná o ukořistěné francouzské Hawky H 75. Tento stroj však byl vytvořen pod dohledem dipl. Ing. Kurta Tanka.

 

 

 

Fw 190 s hvězdicovým motorem  BMW 181 byl vyráběn v 18. základních variantách. Všechny Fw 190 vybavené hvězdicovými motory si byly do značné míry podobné a starší stroje byly často při generálních prohlídkách a opravách přestavovány na novější varianty.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Technické údaje

  • Osádka: 1
  • Rozpětí: 10,51 m
  • Délka: 9 m
  • Výška: 3,95 m
  • Nosná plocha: 18,3 m²
  • Plošné zatížení: 239 kg/m²
  • Hmotnost prázdného stroje: 3050 kg
  • Vzletová hmotnost: 4390 kg (s palivem ve všech třech trupových nádržích)
  • Maximální vzletová hmotnost: přibližně 4900 kg (s 500kg pumou)
  • Pohonná jednotka: 1× hvězdicový motor BMW 801 D-2 (u Fw 190 A-8 se používaly dva plnicí tlaky, viz níže, dva různé motory 801 D-2 tedy mohly mít jiný výkon)
  • Výkon pohonné jednotky: 1730 PS (1,42 ATA), 2050 PS (1,58 - první stupeň kompresoru/1,65 ATA - druhý stupeň kompresoru, automaticky se zapíná ve výšce okolo 3km)
  • Poměr výkon/hmotnost: 0,39 - 0,46 PS/kg

 

 

Výkony

 

  • Maximální rychlost u země: 545 km/h (1,42 ATA), 575 km/h (1,58 ATA)
  • Maximální rychlost v optimální výšce: 645 km/h (1,42 ATA), 656 km/h (1,65 ATA) ve výšce 5500 m
  • Maximální rychlost ve střemhlavém letu: přes 950 km/h
  • Dostup: bojový: 9900 m, maximální: 10 600 m
  • Maximální stoupavost u země: 16 m/s (1,42 ATA), 18 m/s (1,58 ATA)
  • Dolet: 800 km

 

 

Výzbroj

 

 

 

Základní verze:

 

  • 2× 13mm kulomet  MG 131/13 se 475 náboji na zbraň
  • 4× 20mm kanón MG 151/20E s 200–250 náboji na zbraň (vnitřní) a 130–140 náboji na zbraň (vnější)
Soubor:Focke-Wulf Fw 190 050602-F-1234P-005.jpg

Messerschmitt Me 262

Messerchmitt Me 262 Schwalbe (vlaštovka) byl německý stíhací letoun, první operačně nasazený bojový letoun s proudovým motorem.

Junkers Ju 87

Junkers Ju 87 - Stuka [štuka] (pozn. přezdívka Stuka pochází z německého slova das Sturzkampfflugzeug) sloužil během 2. sv. války  jako střemhlavý bombardovací letoun nacistické Luftwaffe. Model Ju 87 B-1 se osvědčil především na počátku války (v Polsku, Holandsku, Belgii i Francii), v bitvě o Británii však zcela zklamal. V roce 1941 se objevil model Ju 87 D-1 s řadou vylepšení (aerodynamika, pancéřování). Vzhledem k síle nepřátelských stíhaček byly postupně stuky nasazovány jako bitevní letouny (Ju 87 D-7). Jako protitankový letoun sloužil typ Ju 87G, vyzbojen dvěma kanony BK 37 ráže 37 mm.

 

 

Technická data a výkony (Ju 87G)

 

  • délka 11,1 m
  • rozpětí 13,8 m
  • výška 3,9 m
  • hmotnost prázdného letounu 3 600 kg
  • max. vzletová hmotnost 5 100 kg
  • 1 × řadový motor Junkers Jumo 211J-1o výkonu 1 037 KW
  • max. rychlost 344 km/h
  • dostup 7 320 m
  • dolet 1 000 km
Soubor:Ju87A 050406-F-1234P-041.jpg

TOPlist